OFFICIALS en AFGEVAARDIGDEN

Onze toegewijde officials en afgevaardigden spelen een essentiële rol in het mogelijk maken van de deelname van onze zwemclub aan zwemwedstrijden. Ze zetten zich in om ervoor te zorgen dat elke wedstrijd soepel verloopt en dat onze zwemmers de beste omstandigheden hebben om te excelleren.

Wat Doen Officials en Afgevaardigden

Officials zijn de neutrale scheidsrechters die de wedstrijden leiden en ervoor zorgen dat alle regels worden nageleefd. Afgevaardigden zijn de liaison tussen onze zwemvereniging en de organisatoren van de wedstrijden. Ze zorgen voor een vlotte communicatie en coördinatie, waardoor onze zwemmers zich volledig kunnen concentreren op hun prestaties.

​

Oproep aan Ouders - Word Een Onmisbare Schakel!

We waarderen de betrokkenheid van ouders enorm. Jullie steun is van onschatbare waarde, en we nodigen jullie uit om deel uit te maken van ons team van gemotiveerde officials en afgevaardigden. Zonder jullie inzet kunnen we niet kunnen deelnemen aan competitie zwemwedstrijden. Per wedstrijd heeft iedere club telkens een afgevaardigde en afhankelijk van de aantal individuele inschrijvingen een minimum aantal officials nodig per wedstrijd.

Hoe Kun Je Meedoen?

Als je geïnteresseerd bent om official of afgevaardigde te worden, neem dan zeker contact met ons op. Voor officials zijn er jaarlijks 2 momenten waarop er kan ingeschreven worden. Het start met een theoretische examen gevolgd door stages en een praktijk examen. Zo ben je zeker dat je alle kennis en de nodige vaardigheden meekrijgt en op een correcte manier je rol kan uitoefenen als official. Jouw bijdrage zal een essentiële rol spelen in het succes van onze zwemvereniging.

​

Voor meer informatie over officials zwemmen en de opleidingen kan je terugvinden op de website van Zwemfed: https://www.zwemfed.be/officials-zwemmen

Onze Officials

IMG-20240820-WA0002 (002).jpg